ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes szolgáltatásokkal, kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
- Szolgáltató adatai:
Cégnév: Autókommandó Kft.
Székhely: 2636 Tésa, Petőfi utca 16.
Nyilvántartási szám: 32658286-7120-113-13
Adószám: 32658286-1-13.
Képviselő: Juhász Attila
Telefonszám: +36303339615
Itt is elér bennünket: +36304689574
E-mail: info@hasznaltautoatvizsgalas.hu
Honlap: https://www.autokommando.hu/
Bankszámlaszám: 1040 0968 5052 7166 7852 1009
- Fogalmak:
Felhasználó/Megrendelő: Felhasználónak minősül elsősorban a Weboldal és Facebook oldal látogatója. Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltatás bármely elemének használatát megkezdi, elfogadja a jelen Szabályzat feltételeit, amelyről kifejezett nyilatkozatot tesz az időpont foglaló regisztrációs lap, kitöltése során az Általános szerződési feltételek elfogadásával. A nyilatkozat megtétele a Szabályzat elolvasását feltételezi.
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Szolgáltató és Felhasználó között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő szolgáltatási szerződés.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
- Vonatkozó jogszabályok:
A Szerződésre a magyar jogszabályok az irányadóak, különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok rendelkezéseire kell tekintettel lenni:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a - 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- Az ÁSZF hatálya, elfogadása:
A Felhasználó és Szolgáltató között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Felhasználót és Szolgáltatót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Felhasználó a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni és elfogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
- A szerződés nyelve, a szerződés formája:
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Szolgáltató nem iktatja.
- E-számlázás:
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektromos számlát alkalmaz. Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
- Árak:
Az árak forintban értendők. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból a Szolgáltató az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. 20 napon túli számla kifizetés esetén 20.000 ft késedelmi kötbért számolunk fel.
- Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
A jogtulajdonos: Autókommandó Kft.
- Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
- Felhasználási Feltételek
Szolgáltatás megrendelése:
A Megrendelés elküldésével Felhasználó és Szolgáltató között szerződés jön létre, amely során Szolgáltató gépjármű átvizsgálási szolgáltatás keretében az általa felállított szempontrendszer szerint használt, eladásra kínált járművek műszaki állapotának felmérését végzi, Felhasználó ezen szolgáltatás ellenében pedig díj fizetésére köteles. A járművizsgálat célja, hogy kiszűrje a műszaki szempontból a vevő számára kedvezőtlen ajánlatokat, illetve tájékoztatást adjon a Felhasználó részére az adott jármű megvásárlásával kapcsolatos legfőbb kockázatokról.
A megrendelés időpontja: egy megrendelés akkor érvényes, ha a telefonos egyeztetést követően Megrendelő kitölti és beküldi Szolgáltató részére az időpont véglegesítő űrlapot.Időpont foglalásnak minősül a telefonos foglalás ill. telefonos megbeszélést követően az sms visszajelzés is.
A műszaki átvizsgálás kedvezőtlen időjárási feltételek esetén (esőzés, havazás, extrém kánikula vagy fagy) esetén nem végezhető el, ezért – amennyiben ez indokolt – Szolgáltató tájékoztató e-mail-ben vagy telefonon a Felhasználót tájékoztatja a kedvezőtlen időjárásról és ennek lehetséges következményeiről.
Az állapotfelmérés tartalma:
- járműadatok felvétele
- motor indíthatóság, szemrevételezés
- külső-belső esztétikai szemle
- korábbi javítások feltárása festékréteg vastagságméréssel és egyéb szemrevételezéses vizsgálatokkal
- gumiabroncsok, keréktárcsák, dísztárcsák vizsgálata
- számítógépes járműdiagnosztika, hibakód olvasás, tényleges értékek vizsgálata
- jármű helyszíni vizsgálata
- rövid próbakör
- fényképes dokumentáció készítése
- Állapotlap készítése és emailes kiküldése, átvizsgálást követő 2 munkanapon belül (esetleges informatikai hibák okozta csúszás miatt Szolgáltató felelősségre nem vonható).
Fizetési határidő: számla kiállításától számított 5 naptári nap.
Szolgáltató saját belső protokollja szerint végezteti a jármű átvizsgálását, de például a jármű tárolóhelyének sajátosságai, a vizsgált jármű műszaki állapota, a jármű tulajdonosa részéről a vizsgálat bármely részének tiltása, hozzájárulás megtagadása, vagy jogi korlátba ütközése esetén a fent felsorolt vizsgálati pontok bármelyike elmaradhat, vagy csak részben valósulhat meg. (Az ilyen körülményekről Szolgáltató az Állapotlapban tesz említést.)
Szolgáltató által kiállított Állapotlap a fenti vizsgálati pontok alapján nyert eredményeket összegzi. A jegyzőkönyvben jelzett hibák, hiányosságok, rendellenességek további, szervizkörülmények közötti ellenőrzése, illetve felülvizsgálata ajánlott.
Szolgáltató kifejezetten is fel kívánja hívni a figyelmet a vizsgálati módszerek következő korlátjaira:
- Szolgáltató által felhasznált univerzális járműdiagnosztikai eszköz és program nem minden járműtípushoz kínál ugyanolyan részletességű hozzáférést.
- Előfordulhat, hogy Felhasználó által megrendelt járművizsgálat tárgyát képező jármű esetében adatok csak korlátozottan, vagy egyáltalán nem érhetők el.
- Előbbi pont értelmében nem garantált, hogy a vizsgálat keretein belül a járműből a valós futásteljesítmény kiolvasható, vagy a kijelzett futásteljesítmény valódiságára egyértelműen következtetni lehet.
- A jármű indítókulcsainak vizsgálata abban az esetben jön létre, amennyiben az összes rendelkezésre álló kulcsot (kártyát stb.) a jármű mellé kiadja az eladó.
- A járművet nem működtető kulcsok esetében Szolgáltató nem vizsgálja ennek okát.
- A helyszíni, saját eszközzel való járműemelés feltételei:
- a jármű normál szabad hasmagassággal rendelkezzen;
- a vizsgálat helyszínén szilárd burkolattal ellátott, vízszintes felület álljon rendelkezésre;
- a jármű rögzítő fékrendszere hibátlanul működjön;
- a jármű alsó emelési pontjai szemrevételezés alapján megfelelőek legyenek.
- a járművet szemlére bocsátó személy ebbe szóbeli beleegyezését adja
Amennyiben a fenti feltételek nem teljesülnek, Szolgáltató saját eszközzel nem végez helyszíni emelést.
- Szolgáltató a járműveken nem végez olyan vizsgálatot, amely bármilyen megbontással jár – így a csak megbontás után vizsgálható részegységek vizsgálata nem képezi a szolgáltatás részét.
- Az átvizsgálás csak abban az esetben tudjuk elvégezni, ha a helyszínen megfelelőek a körülmények: szilárd talajon az autót körbe lehet járni, nyitott ajtók esetén is. Szemerkélő eső esetén van fedett beálló.
- A rövid próbakört csak abban esetben végezzük el, amennyiben a próbakör során Szolgáltató által kijelölt vizsgáló személy vezetheti a járművet. Jogi korlát például, ha a jármű bármilyen okból nem vehet részt a közúti forgalomban (pl. forgalomból kivont, forgalomba állítás előtti, lejárt műszaki érvényességű stb.)
- Az esztétikai és rejtett hibákért cégünk felelősségre nem vonható.
Amennyiben Felhasználó igényli, a szemle során személyesen, illetve a dokumentáció megtekintése után telefonon, vagy e-mail-ben kérhet további tájékoztatást, magyarázatot a vizsgálat eredményével kapcsolatban. (Az átvizsgálást végző szakértő telefonos elérhetősége a kiküldött Állapotlapon megtalálható.)
Az Autókommandó Kft. a vizsgálati dokumentáció hozzáférhetőségét biztosítja a Felhasználó számára, azt az ügyleten kívüli személyek elől óvja, másnak hozzáférést nem biztosít.
A vizsgálati dokumentáció a felhőszolgáltatásban a megrendeléstől számított 6 hónapos időtartamban elérhető. Ez idő után Szolgáltató a dokumentációt archiválja. Amennyiben a Felhasználó az archiválást követően jelzi igényét a dokumentáció ismételt elérésére, azt 10.000,- Ft visszaállítási díj ellenében vállalja Szolgáltató.
A vizsgálati dokumentáció a Szolgáltató tulajdonát képezi, Szolgáltatónak joga van a vizsgálati eredmények ellenszolgáltatás ellenében való kiadására harmadik fél részére is.
- Szolgáltatás díja, csomagok:
10.3.1. Alap átvizsgálás díja:
A Szolgáltatás díja 35.000 Ft. A nem Budapest közigazgatási határán belül lévő gépjármű tárolási helyekre való kiszállás további díjat von maga után.
Mindenkori kiszállási díjak a Szolgáltató honlapján elérhetőek.
Kiszállási díj tartalmazza az egyszeri távolsági díjat és a benzinköltséget (oda-vissza).20 napon túli késedelmes számla kifizetés esetén 20.000 ft késedelmi kötbért számolunk fel.
10.3.2.Autóvadász csomag:
A Szolgáltatás díja 185.000 Ft.
A csomag leírása:
A csomag tartalmazza a Megrendelő által meghatározott paraméterek szerinti autó megkeresését és átvizsgálását a vállalt határidőig.
A szolgáltatás menete:
- Megrendelő telefonos egyeztetést követően egy általunk küldött adatlapra beírja a kívánt autó paramétereket.
- Megrendelő a megadott céges bankszámlaszámunkra átutalja a foglaló összegét, melyről számlát állítunk ki. Ez a szolgáltatási díj 50%-a. Az utalás a szerződési feltételek elfogadását jelenti Megrendelő részéről.
- Foglaló beérkezését követően kollégánk a megadott határidőig megkeresi azt az autót, ami a legjobban megfelel a Megrendelő igényeinek.
- Ezután telefonon értesítjük Megrendelőt, akinek fotókat is küldünk a kiszemelt autóról.
- Ha Megrendelő elfogadja a felkínált autót, akkor azt kollégánk lefoglalózza a Megrendelő nevére és megadja a Tulajdonos elérhetőségeit.
- Az autó lefoglalását követően számlát küldünk a fennmaradó szolgáltatási díjról.
- Ha az első autó nem felel meg a Megrendelőnek, kollégánk folytatja a keresést. További két esetben szintén értesítjük a Megrendelőt, majd a harmadik felkínált autó elutasítása után újra átbeszéljük a lehetőségeket. Az autó felszereltségi szintjéért ill. extrázásáért és a hirdetésben szereplő megnevezéséért cégünk felelősséget nem tud vállalni.
- Az esztétikai és rejtett hibákért cégünk felelősségre nem vonható.
Fizetési feltételek:
A foglaló fizetése átutalással történik, melynek összege a szolgáltatási díj 50%-a.
Végszámlát küldünk Megrendelő részére a sikeres szolgáltatást követően.
Határidő:
Vállalási határidőnk a megrendelés és előleg beérkezést követő 30 naptári nap, mely bizonyos esetekben módosulhat (pl.speciális igény vagy váratlan betegség)
10.3.3.Szuper hármas csomag:
A Szolgáltatás díja 85.000,- Ft.
Tartalmazza 3 db autó átvizsgálását Budapesten vagy közvetlen közelében az alábbi feltételek szerint:
- ha az autókat közvetlenül egymás után át tudjuk vizsgálni (nem kell azonos helyszínen lenni az autóknak)
- az autók állapotfelmérése két idősávban lehetséges 9:00-14:00 (mindhárom autó ebben az idősávban) vagy 12:00-17:00-ig (mindhárom autó ebben az idősávban)
- a csomagár abban az esetben érvényes, ha a megvásárolandó autónál a Megrendelő igénybe veszi kollégánknál az alku szolgáltatást (az alku szolgáltatás leírása lejjebb található)
10.3.4. Alku szolgálatatás
Kiírt vételárból lealkudott összeg 25%-a, amit a megrendelő fizet ki a megrendelést végző cég részére.
A vizsgálati díj kiegyenlítését követően Szolgáltató számlát állít ki, amelynek elektronikus változatát (PDF formátum) emailben megküldi.
10.4.A megrendelt szolgáltatás elmaradása esetén a következő szabályok érvényesek:
10.4.1.A Szolgáltatás teljes díja abban esetben jár vissza a Felhasználónak,
- amennyiben a járművizsgálat egyértelműen a Szolgáltató hibájából marad el, illetve az a későbbiekben nem pótolható (pl. a korábban egyeztetett szemleidőpontig Szolgáltató nem jelent meg a műszaki szemle elvégzésére és emiatt a vizsgálat tárgyát képező járművet másnak értékesítették).
- amennyiben a gépjárművet az időpont előtt értékesítették és erről Megrendelő a Szolgáltatót az időpont előtt értesítette (Szolgáltató kérésére a Megrendelőnek az Eladó adatait rendelkezésre kell bocsájtania)
10.4.2.A Szolgáltatás díja nem jár vissza abban az esetben, - ha a Felhasználó bármilyen okból, a korábban egyeztetett időpontot megelőző 2 munkanapon belül a vizsgálatról lemond,
- ha a műszaki szemle során birtokába jutott információk alapján a vizsgálatot félbeszakítja,
- ha a szemle helyszínén az eladó a vizsgálathoz való hozzájárulását visszavonja,
- ha a korábban egyeztetett szemleidőpontban Szolgáltató a vizsgálat helyszínén megjelenik, de a vizsgálandó jármű nem elérhető (pl. időközben azt másnak értékesítették, amelyről a Szolgáltatót semmilyen úton nem tájékoztatták, vagy a járművet az eladó bármilyen okból szemlére átadni nem tudja.)
- ha a vizsgálat helyszínén derül ki, hogy a gépjármű hibájából az állapotfelmérés nem valósítható meg (pl. lemerült akkumulátor. lyukas kerék)
Szolgáltató vállalja, hogy a Szolgáltatás nyújtása során az általa elérhető legjobb technika alkalmazásával a Szolgáltatást a legjobb tudása szerint nyújtja. Ennek során Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Felhasználó a számára szükséges eredményt megkapja és törekszik minden – a vizsgálat keretein belül feltárható – lehetséges hiba, rendellenes működés és kockázati forrás feltárására és a Felhasználó legpontosabb tájékoztatására, a vásárlással összefüggő döntéshozás támogatására, így a Felhasználó járművásárlással összefüggő kockázatainak lehető legnagyobb mértékű csökkentésére.
Szolgáltató kijelenti, hogy a szolgáltatás nyújtása (autó átvizsgálás) során a Felhasználó rendelkezésére bocsátott információk, adatok, illetőleg a vizsgálat eredményéről készült állapotlapban szereplő adatok tájékoztató jellegűek, a jármű állapotát bemutató Állapotlap műszaki szakértői véleménynek nem minősül.
A Szolgáltató által elvégzett járművizsgálat nem mentesíti a járművek eladóját a Ptk-ban meghatározott szavatossági felelősség alól.
- Adatvédelem:
A Felhasználók személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik.
Szolgáltató a vizsgálat eredményét és tapasztalatait anonimizált formában publikációs, oktatási és szakmai tudományos célokra felhasználhatja.
A Szolgáltató a jelen szerződéssel összefüggésben személyes adatokat kezel. A Szolgáltató az adatkezelés vonatkozásában az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően jár el. A szolgáltatás során a szolgáltató a birtokába jutott személyes adatokat bizalmasan kezeli, harmadik félnek nem adja át. Oldalaink böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre (például log fájlok formájában, melyek tartalmazzák a felhasználó ip címét, az időpontot, a meglátogatott oldal URL-jét), mely személyes azonosításra nem használható, de statisztikai célokat szolgál. A rendszer adatokat tárol a felhasználó számítógépén is úgynevezett sütik formájában (cookie). A sütik a felhasználó személyének azonosítására nem alkalmasak, és a munkamenet idején élnek. Az online jelentkezési rendszer használatához a böngészőjében a cookie-k használatát engedélyezni szükséges, enélkül bizonyos funkciók működésképtelenek. A megrendelt szolgáltatásról számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig történik. Adatainak módosítását vagy törlését a rendszerből bármikor kérheti írásban. A jelentkezéssel egyidejűleg megadott e-mail cím automatikusan felkerül a Szolgáltató hírlevél adatbázisába. A jelentkező a hírlevélre feliratkozottak listájáról bármikor jogosult a törlését kérni, anélkül hogy a regisztrációs rendszerből törlésre kerülne. A hírlevélről leiratkozni levélben, emailben, vagy a hírlevelek alján található „Leiratkozás / Unsubscribe” link segítségével lehet.
Budapest, 2024.10.01.